catchingup

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Eva Wedberg - 25 februari 2013 22:44

Anteckningar från 22/1

Bilder

Idag hittade Tommy en massa bilder i Helenas dator.

Det fanns en del på henne och hundarna. Hon såg så lyckig ut. Jag kände hur mitt hjärta höll på att brista. Jag funderade en stund hur jag ska kunna stå ut med att Helena är borta. Hur ska vi orka?

Att säga upp abonnemang

Vi har tagit tag i Helenas post.

Säga upp abonnemang.

Ringde om en räkning som hon fått påminnelse på. Jag fick ange hennes personnummer. Personen frågade om Helena visste att jag ringde. Vad svarar man på det?

Hennes skuld har nu gått över till DÖDSBOET.

VISNING

Det var visning av Helena klockan 12 idag.

Lina, Lizz och Bella skulle dit.

Jag funderade i det längsta på att följa med men jag kände att jag var klar, att jag sagt hejdå förra veckan.

En del av mig kände att jag som hennes mamma borde vara den sista som ser henne. Men jag vill heller inte fastna i att älta.

Det är inte Helena som ligger där, det är hennes skal.

Men det är det närmaste vi kommer.


 

Med pappa på taket 1995

Av Eva Wedberg - 25 februari 2013 21:53

Vi fixar med Helenas lägenhet för att sälja den. Det är med blandade känslor vi gör det.

Det ärhemskt att packa ner Helenas grejer, plocka bort prydnadssaker och tavlor som hon köpt och rensa ur köket på torrvaror. Det var i den lägenheten hon levde de senaste 2 åren och det är där man känner henne mest. Samtidigt kan vi inte låta allt stå som ett dyrt museum som vi besöker när andan faller på. 

Vi ska noggrannt gå igenom varje pryl och ta ställning till vad vi gör med den, men lägenheten ska dock tömmas. Jag tror vi kommer att känna en lättnad när det är klart.


Idag åkte jag och Tommy till IKEA för att köpa några saker att piffa upp innan visning. Vi har något olika syn på "homestyling" . När jag ser mysfaktor och bättre pris ser Tommy jobb och sladdar som ska dras.

Vi lyckades iallafall enas om några mattor och lampor. Jag får nog göra en egen shoppingtur senare i veckan.


På Rusta kom sorgen över mig när jag såg hyllan med energidrycker.

Helena ansåg, med all rätt, att jag borde röra mig mer och att jag skulle må bra av att gå ner några kilon. Med stor energi gjorde hon träningsprogram och matlistor för att jag skulle lyckas. Tyvärr räckte inte min karaktär riktigt.

Ett par gånger åkte vi till Rusta för att handla energidrycker. Helena hjälpte mig välja och tipsade mig om att hoppa över lunch ibland och istället ta energidryck. Likt en tjurig tonåring tryckte jag sen i mig både energidryck och lunch.

Men det var fina stunder när vi höll på med min diet och hyllan på Rusta påminde mig om det och hur jag saknar det.

 

Helena i hälsoaffär på Malta 2011


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards