catchingup

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Hemma - till ett annat hem

Av Eva Wedberg - 3 april 2013 07:41

Jag är åter från den lilla påsktrippen.

Det var skönt att komma hem.

Samtidigt blev det så tydligt att någon saknas.


Hundarna blev så glada när jag och Emilia kom. Och vi sade att nu är alla hemma igen.


Men - vi är inte alla. Vi kan aldrig bli det igen. Helena saknas och fattas.

Jag kunde inte berätta för henne om hur vi haft det, eller prata om hur hennes dagar varit.

När vi inte setts på ett tag (hände bara om en av oss var bortrest) så  hade hon alltid kommit på nåt nytt projekt där jag var involverad.


Igår när jag kom hem kastades jag för en stund tillbaka till 12 januari. Alla frågor om varför, självanklagelser, känslan av overklighet att detta hänt.

Och den stora, stora sorgen. Jag längtar efter Helena så oerhört mycket.


Jag har fått en hel del reaktioner på inlägget jag skrev om att man bör ha en lista över personer att ringa när man är i kris.

Vi har ju journummer uppsatta till läkare, hantverkare, bilverkstäder. Visst vore det toppen om vi också kunde ha det till vänner vi kan ringa när vi är i nöd.

Den 12 januari när poliserna var här frågade de oss om det fanns någon vi kunde ringa.

Den första halvminuten stod det still. Vem skulle vi ringa? Alla var väl upptagna med sitt?

Vi tänkte faktiskt så, vem skulle ha tid att komma en lördag?

Det visade sig att vi hade fel, alla vi kontaktade släppte allt för att stötta oss.

Återigen, de flesta är beredda att hjälpa om de får chansen.

Så gör en lista - och våga be om hjälp.


Nu är jag litet nervös. Jag ska åka iväg på min första arbetsdag.


 
 
Ingen bild

Kristina

3 april 2013 08:23

Jag är så glad att du finns på min lista Eva..önskar alla hade en sån vän som jag har i dej..mitt liv skulle va oerhört trist utan dej..förstår du blev ledsen, hon fattas hos så många söta Helena..så svårt att ta in att hon inte är med oss annat än i tankarna..ha en bra dag på jobbet så hörs vi snart..Kram

Eva Wedberg

3 april 2013 23:33

Tack Kristina. Jag är mycket glad att ha dig som vän också. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Wedberg - 8 april 2022 16:18


Älskade vännen!! Så länge sen jag skrev här. Idag är det din födelsedag, ännu en utan dig. Det är 10:e gången vi inte kan fira dig. Om du fått vara kvar hade vi firat din 31-årsdag idag. Men du är för alltid 21, litet vilsen och inte riktigt vuxen. J...

Av Eva Wedberg - 8 april 2020 20:32


Älskade Stinta!   Det är så obegripligt, ytterligare en födelsedag utan dig. Jag börjar tappa räkningen hur många gånger du inte varit med. Jag tror det är den åttonde gången nu.  Det har flera gånger varit dramatiskt runt omkring den här dagen...

Av Eva Wedberg - 12 januari 2020 18:28

12 januari. F**ng j**a dag. Sju år idag sen katastrofen. Det är helt otroligt att det gått sju är. 12 januari kommer aldrig att bli en bra dag. Inget den dagen kan uppväga att Helena lämnade oss den 12 januari 2013. Jag vet inte om ni sett filmer...

Av Eva Wedberg - 8 april 2019 12:03


     28 år idag 28 år, bara två år till 30. När du lämnade oss var du mindre än två år äldre än 20. Och du är för evigt 21 år, det var de år du fick här hos oss. Eller snarare de år vi fick med dig. Daniel din storebror som föddes 19 månade...

Av Eva Wedberg - 11 januari 2018 21:12

Helt plötsligt är vi här igen. 11 januari, imorgon 12 januari. Det har gått ytterligare ett år. 5 år. Det är svårt att förstå. Så kort tid och ett helt liv på samma gång. Jag mår bra nu. Livet är gott på så många sätt. Jag är glad för det mes...

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards