catchingup

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Eva Wedberg - 8 april 2013 10:14

Idag är det Helenas 22-årsdag. Kan man säga att hon fyller 22?

Det är iallafall 22 år sedan hon föddes, just idag.

Det året Helena föddes 1991, inföll den 8 april också på en måndag. Våren hade kommit betydligt längre, det var nästan sommarvärme ute. Som jag minns det.


Helena såg alltid fram emot sin födelsedag. Hon planerade för den, hon skrev önskelistor.

Hon räknade ner dagarna innan. "Om 2 månader fyller jag år". "Om 3 veckor fyller jag år". "Nu är det bara 4 dagar tills jag fyller år". "Har du köpt present till mig, du vet i övermorgon fyller jag år"


Hon var också noga med att vi andra skulle fira henne.

"Ska du gå på scouterna? Det är ju min fördelsedag".

"Jobbar pappa kväll? Det är ju min födelsedag".

"Du kan väl inte åka bort på semester när jag har födelsedag"


Så idag ska jag vara med Helena hela dagen. Inget jobb eller andra plikter ska komma emellan. Jag ska baka fler tårtor för de jag gjorde igår tog slut. Det var många som kom och ville fira hennes födelsedag igår och det kommer fler idag.

Och så ska jag vältra mig i minnen av Helena. När hon var nyfödd, när hon var litet barn, när hon började skolan, när hon var en jobbig tonåring, när hon var vuxen.   


Nyfödd med pappa

        

3 år                                 10 år                          17 år                               Dyktävling


 

Dotter och syster


 

Den glada

 

Kusinen Helena



 

Matte till Max och Ronja

 

Storasyster


Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards