catchingup

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Eva Wedberg - 9 april 2013 16:09

.... eller ytterligare ett berg bestiget.

Igår var Helenas första födelsedag efter det att hon lämnade oss.

Jag bloggade häromdagen om att vi planerade för kalas även om hon inte är med som tidigare.

I söndags och igår dukade vi upp med buffé och tårtor. Totalt kom över 30 personer till oss för att fira och minnas Helena. Det var såväl släkt, våra vänner och Helenas vänner som kom.

Jag hade lagat litet smått och gott. Min svägerska Camille hade gjort köttfärsspett, Taboulleh, hummus och annat mums. Åsa kom med en fantastiskt tårta. Min svåger Sören hade gjort rostbiff.

Det var trevligt på alla sätt men det var tydligt att huvudpersonen fattades. Jag vet att hon skulle älskat att vara med. Men hon hade säkert varit litet generad över all uppmärksamhet.

Jag är glad att vi vågade oss på att fira Helenas dag även i år. Det hade varit ännu tyngre för oss att sitta själva. Och det kändes bra att göra detta för Helena.



Hon hade också fått en massa gratulationer på Facebook. Jag hoppas verkligen det finns connetion i cyberspace även dit Helena är så hon får del av hälsningarna. Hon är värd att veta hur många vi är som saknar henne.

Jag åkte upp till kyrkogården efter jobbet idag. Jag såg att flera varit där och lämnat brev, blommor och lyktor. Så fint och värmande - men smärtsamt.

"Helena hör inte hemma där på kyrkogården" som min väninna Anna uttryckte det.  

Graven idag

   

Blommor på födelsedagen

 

Födelsedagskort

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards