catchingup

Alla inlägg den 11 april 2013

Av Eva Wedberg - 11 april 2013 18:50

 

Det här kom med posten idag. Jag har tappat räkningen hur många gånger det kommit påminnelser och inkassokrav på just det här kontot. Samma skuld finns nämligen hos inkasso också.  Vi harfått påminnelser, slutfakturor, inkassokrav, slutlig sammanställning över fordran, uppräkning av skulden, månadsavstämning.

Den ursprungliga skulden var 1600 kronor, nu är vi uppe i nästan 2400, en ökning med drygt 30 %.

Varje gång det kommit brev har vi kontaktat Klarna och/eller Segovia, inkassoföretaget. Första gången vi ringde var 22 januari.

Idag när jag återigen, mycket mycket upprörd ringde så lovade de att stoppa allt. Killen Gabriel som jag pratade med förstod inte att det inte var gjort tidigare. Däremot, sade Gabriel kan det vara så att ytterligare månadsavstämning är på väg till oss och det kan de inte stoppa. !!!!!??????

Jag uppmanade också Gabriel att ta upp med sina chefer att de måste se över sina rutiner vid såna här fall. 

När jag sedan sade att Helena kan väl knappast vara den första kunden som avlidit så svarade han att det är mycket ovanligt.


 Jag har ju tidigare skrivit om att Tele2 och Tre inte är ett dugg bättre.


Det är så fruktansvärt smärtsamt att få den här typen av brev. Dels att de skrivs direkt till Helena, dels hoten om inkasso. Helena var noggrann att betala sina räkningar och har kanppt fått en betalningspåminnelse i hela sitt liv. Därför ska hon heller inte behöva hamna på inkasso efter sin död.

Helena av  storkund hos CDON/Klarna , hon köpte flera hundra filmer och TV-serier därifrån. Hon missade aldrig nånsin en betalning.

JAg tycker det är USELT  att stora företag agerar så här.


Kalaset

Jag hann inte med att ta så många bilder men några blev det, som kommer här.

 

Åsas tårta, så himla fin


   

Terese, Jennie och Pedro


 

Lizz, Noor och Bella


  

Anki och Carina



Till sist:


 


Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards