catchingup

Alla inlägg den 12 april 2013

Av Eva Wedberg - 12 april 2013 16:47

Idag är det  tre månader sen Helena lämnade oss.

Tre månader sen världen rämnade och precis allt kastades om. För mig var det "The big bang" och  tideräkningen började om. Vi lever nu i en värld som ínte är densamma.

De här månaderna har gått fort, samtidigt som de känns som flera år.

Kuratorn påpekar ibland  att jag är i början av sorgeprocessen.  Jag tycker jag kämpat på så länge, ändå är jag bara i början.

Samtidigt börjar det bli ett "normaltillstånd" att Helena inte finns bland oss. Det är såklart inte normalt eller rätt nånstans men det är den verklighet vi känner till numera.


Den allra första tiden tänkte jag väldigt mycket att jag ville vrida tillbaka tiden.

Till igår när Helena fanns här, till förra veckan när Helena fanns här, till förra månaden när Helena fanns här. 

Det var så korta perspektiv och ändå hade Helena funnits med för så kort tid sedan.


Jag önskar  såklart att det var den 11 januari igen och att vi skrev om historien därifrån. Den 12 januari 2013 skulle inte finnas med i den berättelsen.

Men nu är det som det är, det är bara önsketänkande att man skulle kunna ändra historien.

Numera tänker jag ganska ofta på kvällarna att det är skönt att det gått ännu en dag, så har jag en dag mindre framför mig med den här tunga, tunga sorgen.


För självklart kommer det att bli mindre tungt, när glädjen över Helena totalt överglänser sorgen efter henne.







Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards