catchingup

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Eva Wedberg - 19 april 2013 09:51

Resultatet från den rättsmedicinska undersökningen av Helena är klar.

Vi har fått ta del av innehållet via telefon.

Vi funderar just nu på om vi ska åka till polisen och läsa hela rapporten. De ville inte skicka hem den . Den är väldigt kliniskt skriven, det finns inga försiktiga formuleringar.

Bland annat beskrivs vilka skador hon hade, vilket säkert är fruktansvärt jobbigt att läsa. Vi har ju sett henne och konstaterat att hennes ansikte och armar så fina ut. Men vi förstår såklart att det finns omfattande skador. Och att se det svart på vitt är något helt annat än att vara medveten om att det är på det viset.


Helena var INTE påverkad av alkohol eller droger!!!

För mig är det viktigt att det kommer ut, för att undvika ryktesspridning om annat. Eller stoppa eventuella rykten som redan florerar.

Detta var alltså inget som skedde på grund av missbruk eller stort alkoholintag.

För mig är det på ett sätt skönt att veta, att hon var medveten om vad hon gjorde. Det var ingen "fyllegrej" hon fick för sig. Det hade också varit jobbigt att tänka att hon satt i sin ensamhet och drack. Den bilden stämmer inte med den Helena jag kände.


Samtidigt är det naturligtvis också sorgligare att tänka sig att hon visste vad hon gjorde.


Och visst kan man fundera över hur medveten man är kring handlingar och konsekvenser när man omges av ett sånt mörker som Helena måste ha gjort.

Något hade tagit över Helenas hjärna. Det kan ha varit depression, ångest, kemiskt eller något annat som hon behövt få hjälp för att bli av med.

Men det var inte alkohol !!!


Av Eva Wedberg - 19 april 2013 09:43

Här publicerar jag nu programfoldern som delades ut vi begravningsceremonin.

Jag har begränsade kunskaper i word så jag fick hjälp med formgivning av Åsa.   


 

 

 

 

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards