catchingup

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Eva Wedberg - 11 maj 2013 18:11

Jag är hemma från min Jämtlandstripp. Från 7 grader och regn till 20 grader och sol. Allt har sin charm.

Det var trots allt trevligt att åka "hem" till Jämtland en sväng. Skönt att ha övervunnit den biten.


Konstigt hur hjärnan spelar spratt också.  Trots att Helena finns i tankarna hela tiden så lyckas jag "glömma" det ibland.

När vi gjorde iordning lägenheten till försäljning så tänkte jag på hur glad hon skulle bli över att den blev så fin.

Nu när jag var i Brunflo och skulle ta bussen till Östersund så visste jag inte vilken tid bussen skulle gå. Eftersom Helena åkte samma tåg när hon var uppe i januari så var min första tanke att ringa henne och fråga vilken tid hon hade åkt.


Jag var på mammografi för ett par veckor sen. Jag tänkte faktiskt avstå först när jag fick kallelsen. Med tanke på att detta inte varit något toppenår hittills så var jag ganska skrockfull. Faktiskt nervös över vad resultatet skulle visa.

Nu har jag fått svar och allt var bra. Kanske vänder det nu   


För några veckor sedan beskrev jag en låt, Helena och jag, som vi ofta sjöng med Helena när hon var liten. Tanja mindes att det var Pinks från Degerfors som sjöng.

Nu har jag hittat det här härliga, nostalgiska klippet på Youtube.

Ha en fin kväll.


Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards