catchingup

Direktlänk till inlägg 15 maj 2013

Från Facebook

Av Eva Wedberg - 15 maj 2013 15:46

 

Helena var älskad av många och hon är saknad av många. Jag blir så glad och rörd över alla bevis jag får att hon gjort intryck och avtryck på släkt, vänner och kollegor.


Hennes Facebook är fortfarande igång. Vi har funderat på att ta reda på lösenord och skaffa oss "makten" över den. Som så kallade dödsbodelägare har jag och Tommy rätt till det.

Än så länge har vi inte tyckt det är nödvändigt. Allt som skrivs är fina saker om Helena. En enda  gång var det en kommentar som jag tyckte var kränkande mot Helena. Den var inte menad att vara det men kom liksom fel ut. Vi löste det.


Jag vill gärna dela med mig några inlägg som kommit till de senaste veckorna.

Jag har inte frågat om lov att lägga upp dem i bloggen men eftersom de ligger öppna på Facebook så hoppas jag det är ok.

Däremot tar jag inte med namnen på de som skrivit.


Och du som läser detta. Tänk på att du också är mycket älskad, du lämnar bestående starka avtryck  och du behövs här.

 
Hej gumman
Har du träffat på min mamma än? Om du har det så kan du väl ge henne en kram ifrån mig och hälsa att jag saknar henne och älskar henne över allt.

Hur mår du där uppe då, gissar på att du mår rätt awesome! Saknar dig mycket ska du veta. Tänker på dig ofta, nu när jag förlorat mamma också så tänker ja på er två tillsammans där uppe. Tänder ljus för er varje kväll också.
Ta hand om dig älskade kusin och ta hand om min mamma där nu älskar dig massor och ännu mera
 
_______________________________
 
Tänker på dig. Mitt huvud försöker förvränga verkligheten, en verklighet utan dig. Känslorna stängs mer och mer ner. Att känna går inte, det är för nära den verkliga verkligheten. Livet suger faktiskt, mycket glädje och skoj men du gav mig kunskapen om sorg och förödelsen vi alla måste uppleva. Tror inte du förstod hur mycket du behövdes. Samtidigt känns det bra att du slapp allt det här, du slapp faktiskt känna sorgen efter någon nära som gått vidare från jorden. Det känns bra att du slapp uppleva all sorg som skall komma. Men för egen del känns det tungt att inte få dela fler tunga steg med dig, det hade känts lite lättare. Du ska veta att jag verkligen verkligen saknar dig varje dag som går.
 
________________________________
Tänk va du skulle ha fryst idag när du skulle ut. Jag antar att du har en skön sommardag varje dag där du är. Vi som är kvar i den här världen får frysa att tag till
 
_________________________________
Embla Helena är beräknad till den 28 september! Önskar att du fanns hos oss för att dela glädjen! Saknar dig, älskar dig!
 
__________________________________
 
 
älskade hellan, vet du hur många gånger sen den 12 januari jag har tänkt att jag inte har rätt att sakna dig såhär mycket för att det finns så många som känner dig mer än jag gör idag? Men vet du, det känns fortfarande som en kniv i magen och varje gång jag tänker på dig trycker nån den längre in. Det är inte lätt att flytta 90 mil hemifrån, man förlorar många vänner, men inte dig. Dig har jag ju ...känt sen jag var 1 år gammal och skulle alltid känna. Vet du hur rädd jag har varit många gånger då jag har tänk att om jag nån dag ska gifta mig och vi bestämmer oss för att gifta oss här upp i norrland, jag har varit rädd att nästan ingen skulle komma. Men dig var jag säker på, du skulle stå där och lysa på mitt bröllop, du skulle sitta framme med min familj. För det är det du är, du är en del av min familj hellan. Och när jag en dag skaffar barn, hur har du tänkt att jag ska kunna berätta att dom aldrig kommer få träffa dendär tokigt underbara fantastiska människan jag umgicks med varje dag hela min barndom?? Jag saknar dig så oerhört mycket
 _________________________________
Imorgon sticker vi till Turkiet utan kidsen! Ska bli skönt att komma bort och få annat att tänka på..en chans att hämta andan för första ggr sen 12 jan när du fick hela min och många andras världar att stanna upp. För jävlar det tog tvärnit och dagarna har istort sett bara rullat förbi som om man suttit på andra sidan ett fönster och tittat på!
Din namne har haft hicka hela dagen idag så magen har studsat en del på mig, "fet" har jag blivit också kan nästan höra dig och se dig framför mig när du säger -kolla en tjockiiiiis..och sen langar ditt finurliga leende med ett litet skratt efter!
I'll bring you something from turkey.. Puss o kram bästa vännen!
 
________________________________
Igårkväll satt en gråsparv och kollade när vi "muffade" i oss , räkor , parmaskinka , melon och andra godisar , då kände jag att det var du vännen - Sparvöga
_
 Idag är det 4 månader sen du lämnade oss, och inte en dag går förbi utan att du finns i mina tankar! Du är så sjukt saknad älskade ängel.
 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Wedberg - 8 april 2022 16:18


Älskade vännen!! Så länge sen jag skrev här. Idag är det din födelsedag, ännu en utan dig. Det är 10:e gången vi inte kan fira dig. Om du fått vara kvar hade vi firat din 31-årsdag idag. Men du är för alltid 21, litet vilsen och inte riktigt vuxen. J...

Av Eva Wedberg - 8 april 2020 20:32


Älskade Stinta!   Det är så obegripligt, ytterligare en födelsedag utan dig. Jag börjar tappa räkningen hur många gånger du inte varit med. Jag tror det är den åttonde gången nu.  Det har flera gånger varit dramatiskt runt omkring den här dagen...

Av Eva Wedberg - 12 januari 2020 18:28

12 januari. F**ng j**a dag. Sju år idag sen katastrofen. Det är helt otroligt att det gått sju är. 12 januari kommer aldrig att bli en bra dag. Inget den dagen kan uppväga att Helena lämnade oss den 12 januari 2013. Jag vet inte om ni sett filmer...

Av Eva Wedberg - 8 april 2019 12:03


     28 år idag 28 år, bara två år till 30. När du lämnade oss var du mindre än två år äldre än 20. Och du är för evigt 21 år, det var de år du fick här hos oss. Eller snarare de år vi fick med dig. Daniel din storebror som föddes 19 månade...

Av Eva Wedberg - 11 januari 2018 21:12

Helt plötsligt är vi här igen. 11 januari, imorgon 12 januari. Det har gått ytterligare ett år. 5 år. Det är svårt att förstå. Så kort tid och ett helt liv på samma gång. Jag mår bra nu. Livet är gott på så många sätt. Jag är glad för det mes...

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards