catchingup

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Eva Wedberg - 19 maj 2013 08:16

Såg ni på Mello igår?

Vann rätt låt?

Såg ni Helena i alla tusentals fjärilar?


Som vanligt så såg jag fram emot programmet  men sen var jag ganska uttråkad efter några få låtar.

Bäst var Petra och mellanakterna. Och kul att Carola faktiskt har litet självdistans ibland.


Det som inte var som vanligt var att jag inte kunde ´diskutera programmet med Helena.

Så fort det var ett tävlingsprogram i TV, typ Idol, Big Brother eller just Mello så hade Helena väldigt klart för sig vem som var bäst och vem som var pest.

Om vi inte såg programmet tillsammans så hördes vi av på telefon och pratade om vem som vann eller vem som åkte ut.

Jag är säker på att hon gillat Island och Danmark igår.

Jag var faktiskt på väg att rösta på Moldavien. Inte för att jag tyckte det var en särskilt bra låt men för att jag förknippar Moldavien med Helena.


Vad har Moldavien med Helena att göra?

Helena ville gärna ge sken av att hon inte var särskilt allmänbildad, att hon inte kunde räkna och att hon nästan aldrig läst en bok.

Det var naturligtvis inte så. Hon var både klipsk och intelligent. Vi diskuterade detta ibland. Jag tyckte det var så dumt att vilja framstå som litet dummare än man är.

Hur som helst, i låg- och mellanstadiet var hon en riktig "plugghäst" som alltid jagade toppresultat.

En gång när hon gick i femman skulle de ha ett stort geografiprov. De fick en karta med Europas alla länder. Uppgiften var att fylla i landets namn och huvudstadens namn på alla länderna.  Helena pluggade och repeterade i flera dagar.

När hon kom hem från skolan efter att ha gjort provet frågade jag hur det gått. Med en djup, besviken suck utbrast hon:  Jag missade Moldavien.


Ha en fin dag



Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards