catchingup

Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Stenen har kommit

Av Eva Wedberg - 18 juni 2013 21:09

Helenas gravsten har kommit.

Den står nu monterad på "vår"plats på kyrkogården. M76 på Lilla Dalens begravningsplats är adressen.

Allt går att köpa för pengar så vi har köpt till en plats till för att det inte ska bli så trångt. 6500 kronor för 25 år kostar det så det är inte så mycket pengar.

Det ligger väldigt fint. Ganska nära parkeringen men ändå lugnt och avskilt.

Vi lade ner ganska mycket tid för att det skulle bli en bra plats. Åkte till Lilla Dalen flera gånger, träffade kyrkogårdpersonalen och gick runt med karta. Det var mitt i vintern och vi försökte föreställa oss hur det skulle se ut på sommaren.

På samma sätt lade vi mycket tid på att stenen skulle bli som vi ville. Vi funderade över vilken stensort vi skulle ha, vilken form, vad det skulle stå, hur stor den skulle vara.

Vi ritade en skiss som vi lämnade till stenhuggeriet och de gjorde en ritning.

Nu står den alltså där på sin plats.

Jag har väntat på att den skulle komma, att vi skulle bli klara.

Det var ändå väldigt känslosamt att se den på plats. Det är en helt annan sak att se ett träkors där Helenas namn finns tryckt på ett papper och att se en sten där namn, text, bilder är inhuggna.

Nu är det definitivt, så ska det se ut.

Det är den stenen vi ska gå till resten av vårt liv.

Hålla fräscht och fint med blommor på sommaren och ljus på vintern.

DET ÄR SÅ FEL!!!

 

Nere till höger är Helena och hundarna inristade, utifrån samma fotografi som fanns i annonsen.

"one life live it" var Helenas ledord som hon hade intatuerat i ena sidan.

 

Den vackraste av sommardagar kom stenen på plats.



 
 
Ingen bild

Sus

18 juni 2013 22:24

Halkade in på inlägget om den fina stenen. Förstod... bestämde mig att jag inte skulle läsa mer för då blir jag bara ledsen. Läste iaf mer, tårar, läste lite till, log, tårar... Vill iaf säga att jag tycker du skriver mycket bra, både får fram det fina och det oerhörda, fruktansvärda jobbiga. Skickar många, många, många styrkekramar till er <3

Eva Wedberg

19 juni 2013 21:07

Tack snälla.
Det är precis det jag vill förmedla med min blogg. Visa vilken fantastisk person Helena var för mig samt uppmärksamma det meningslösa och jobbiga när någon lämnar oss genom suicid.
Kramar till dig.

 
Ingen bild

Ingrid

18 juni 2013 23:26

Det blev så fint Eva. Så fint och samtidigt så definitivt. Vad gör man sedan, när man gjort allt man kan för sitt älskade barn? Gjort så fint som det bara går.

Jag tror att Helena alltid kommer att finnas inom er och att hon alltid är med er. Vid graven, i hemmet och när jobbiga stunder kommer.

Sorgen och er längtan är en del av er, något som ni alltid vill ha med er. Den är så vacker eftersom den sorg ni känner speglar all den kärlek ni har förmågan att känna.

Eva Wedberg

19 juni 2013 21:04

Det är sant, sorgen är ett uttryck för kärleken.
Jag vet att det inte alltid kommer att vara så tungt som nu.
Tiden är ibland en fin vän. Liksom du Ingrid.
Kram

 
Ingen bild

Emma

19 juni 2013 00:28

En fantastiskt fin sten. Vad mycket känslor det kom när jag sÅg den, tårarna slutar inte rinna..

Eva Wedberg

19 juni 2013 21:00

Nej det är väldigt känslosamt. Mer än jag trodde att det skulle vara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Wedberg - 8 april 2022 16:18


Älskade vännen!! Så länge sen jag skrev här. Idag är det din födelsedag, ännu en utan dig. Det är 10:e gången vi inte kan fira dig. Om du fått vara kvar hade vi firat din 31-årsdag idag. Men du är för alltid 21, litet vilsen och inte riktigt vuxen. J...

Av Eva Wedberg - 8 april 2020 20:32


Älskade Stinta!   Det är så obegripligt, ytterligare en födelsedag utan dig. Jag börjar tappa räkningen hur många gånger du inte varit med. Jag tror det är den åttonde gången nu.  Det har flera gånger varit dramatiskt runt omkring den här dagen...

Av Eva Wedberg - 12 januari 2020 18:28

12 januari. F**ng j**a dag. Sju år idag sen katastrofen. Det är helt otroligt att det gått sju är. 12 januari kommer aldrig att bli en bra dag. Inget den dagen kan uppväga att Helena lämnade oss den 12 januari 2013. Jag vet inte om ni sett filmer...

Av Eva Wedberg - 8 april 2019 12:03


     28 år idag 28 år, bara två år till 30. När du lämnade oss var du mindre än två år äldre än 20. Och du är för evigt 21 år, det var de år du fick här hos oss. Eller snarare de år vi fick med dig. Daniel din storebror som föddes 19 månade...

Av Eva Wedberg - 11 januari 2018 21:12

Helt plötsligt är vi här igen. 11 januari, imorgon 12 januari. Det har gått ytterligare ett år. 5 år. Det är svårt att förstå. Så kort tid och ett helt liv på samma gång. Jag mår bra nu. Livet är gott på så många sätt. Jag är glad för det mes...

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards