catchingup

Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Eva Wedberg - 8 juli 2013 19:35

Har haft några toppendagar i London.

Med just så mycket shopping, kultur och mat som vi hade tänkt.

London är en så trevlig stad. Engelsmännen är snälla och vänliga mot turisterna och det är lätt att hitta där.

Vi har sett Big Ben, Buckingham Palace, Westminster Abbey med mera- alla måsten.

Det stora "Templet" denna gång var dock Primark, ett lågprisvaruhus på Oxford Street där man kan göra verkliga fynd.


Senast jag var i London var Helena med. Hon skulle precis fylla 14 och var inne i sin punkperiod. Den gången präglades hela stan av att påven precis hade dött samt att Charles och Camilla precis skulle gifta sig.

Vi hade också bokat Afternoon Tea på Ritz men fick inte komma in för vi var fel klädda. Det vill säga, vi såg för "trashiga" ut för snobbstället.

Helena  köpte bland annat ett par svarta kängor i Camden som fortfarande finns kvar.

Helena hade  ett skärp med nitar som hon ofta använde. Det skärpet var också en del av de kläder hon slutligen fick bära.

När jag nu besökte Camden denna gång så köpte jag det här armbandet med nitar för hennes skull:

 

Men även om Helena fanns med i tankarna så var detta min, Emilias, Åsas och Lovisas resa.

Så här kommer några bilder från vår resa.

 

Big Ben naturligtvis


 

Lovisa ohch Emilia utanför Westminster Abbey

 

Utsikt från London Eye

 

Tjejerna i typisk telefonkiosk

 

Lovisa och Emilia på Trafalgar Square

 

Jag och Åsa

 

Emilia i Camden

 

Jag och Emilia utanför teatern där vi såg musikalen Wicked  

Emilia utanför Buckingham Palace

 

Åsa och Lovisa på Picknick i Hyde Park



Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards