catchingup

Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Eva Wedberg - 11 juli 2013 21:15

Ja, det är min födelsedag imorgon.

Varför skriver jag då det i min blogg dagen innan?

För att ni inte ska missa att gratulera mig?

Nej,  naturligtvis inte. Det är ju minst sagt dubbelt att flylla år denna gång. Imorgon är det som ni vet 6 månader sen Helena lämnade oss.

Det känns inte helt naturligt att fira. Samtidigt behöver vi ta tillvara tillfällen när vi kan göra något positivt. Så det kommer att bli tårta imorgon. Och jag tror kanske jag får någon present också.


Helena tyckte om att fira födelsedagar. Både sin egen och andras. Hon köpte alltid fina presenter som var omsorgsfullt utvalda.

När jag fyllde 50 för några år sedan övertalade hon mig att ha en större fest i hyrd lokal. Hon ordnade det mesta; skickade inbjudningskort, gjorde sånghäften, hyrde lokal . Hon serverade också under kvällen tillsammans med Emma.

Det blev en väldigt lyckad kväll och jag är glad att hon drev igenom det.

Här kommer några bilder därifrån:

 

Festföremålet själv

 

Barbro höll tal

 

Min bror Alf höll tal

 

En del av middagsbordet

 

Vi hade levande musik. Veronika, Sune och Karin var med och dansade.

 

Helena och Emma serverade blå drinkar (och smakade en del själva också)


Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards