catchingup

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Eva Wedberg - 4 augusti 2013 20:59

Laddar inför att börja jobba imorgon.

Tittar på en norsk deckare. Helena tyckte deckare på nosrka var en omöjlig kombination. Vi brukade  köra ett skämt på vår hemmagjorda norska "Viss du inte säger var du gömt pengerna så skyter jag mor din". Jättekul varje gång!


Semestern är slut för den här gången. Från i morgon ska jag försöka jobba 75%.

Det har varit en bra semester. Förutom London har vi bland annat   varit i Sälen och Trondheim.

Vi har paddlat, åkt motorcykel, träffat vänner. solat och badat.

Jag bestämde mig för att semestra även från bloggen.

Det har faktiskt varit skönt att pausa ett tag. Jag behövde vila litet.

Bloggen är en jättebra del i mitt sorgearbete men när jag skriver här så blir det som hänt oss så väldigt påtagligt.

När jag varit bortrest har det också varit skönt att vila från bilder  på Helena och hennes saker som finns i huset. Det var också skönt att inte ha möjlighet att åka till graven under en tid.

Saknaden har naturligtvis varit lika stor oavsett var jag befunnit mig. Ibland har den växt med avståndet till hemmet.


Vi har det  bra på många sätt. Jag är så tacksam att vi har Daniel och Emilia, vi har hälsan, vi har jobb, vi har djuren.

Det är när man tänker på vad vi inte har som det känns så jobbigt.


Den 31 juli var det Helena som hade namnsdag. Det var också 200 dagar sen hon lämnade oss.




Bad med Max och Ronja

 

I Stören, några mil söder om Trondheim

 

Besök i Stikklestad, där Olaf den helige blev dräpt år 1030. Han blev helgonförklarad kort efter.

 

Stenen som Olaf den helige påstås ha lutat sig mot då han var dödligt sårad. Stenen ansågs ha helande krafter. Nu finns den bakom altaret i Stikklestads kyrka.

 

Vacker kvällssol över bergstopparna.


Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards