catchingup

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Eva Wedberg - 10 augusti 2013 19:34

En jättefin dag här i Tumba.

Jag och Monica gick runt Aspen med Ronja och Boss, en härlig naturpromenad på 7 kilometer.

Vi stannade till i Hågelby och fikade. En bra social träning för hundarna.

Vi har också haft charmtrollet Ottilia, 3 år på besök.


I kväll visas filmen Bucket list eller Nu eller aldrig som den heter på svenska.

Morgan Freeman och Jack Nicholson spelar huvudrollerna i filmen som handlar om två herrar som möts på sjukhuset när de är svårt sjuka. De bestämmer sig för att göra en "Bucket list" det vill säga en lista med saker de ska hinna göra innan de dör.


Filmen är både rolig, gripande och tänkvärd.

Bucket list är kommer från termen "kick the bucket" som är ett engelskt slanguttryck för att dö.


Helena hade den filmen på DVD och tyckte mycket om den.

När vi plockade ihop hennes saker i lägenheten hittade vi också en Bucket list som Helena skrivit i november. Alltså saker hon drömde om att få uppleva. Vi har givetvis sparat listan men jag väljer att inte publicera den här i bloggen, det känns som det är litet för privat. Men jag kan nämna att den bland annat innehöll åka till Thailand, åka till New York, få barn, studera, simma med späckhuggare.

Alltså ganska realistiska, roliga saker att drömma om när man är 21 år. Inte helt självklara men heller inte omöjligt att det ska kunna slå in.

Själv har jag aldrig gjort en sådan lista. Det jag åstadkommit i livet har liksom hänt ändå.

Men jag gillar tanken på att göra en lista på kanske 10 saker. Jag tror att om man gör en lista så påverkar man att det man drömmer om verkligen slår in.

För visst är det så, det mesta som händer oss är inte en slump utan sker för att vi agerar på ett visst sätt.

Jag tror jag ska göra en #Bucket list för mig själv.

Jag vet inte vad den ska innehålla ännu fullt ut. Men köpa sommarstuga och åka till Australien ska iallafall finnas med.



Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards