catchingup

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Eva Wedberg - 11 augusti 2013 21:52

   I det nya livet sker saker för första gången.

Idag var det dags att gå på bio för första gången.

Filmen vi såg var den utmärkta "Känn ingen sorg", en svensk film som bygger på Håkan Hellströms musik.

Filmen var rolig, lättsam, varm och litet sorglig.

Både jag och Emilia tyckte om den.

Det spelades mycket Håkan Hellström-musik. Dock inte min favorit "Äntligen på väg" med de underbara raderna


Äntligen på väg

Jag förlänger mina steg

Livet är som en jordgubbspaj

En solig dag i maj


Jag har varit litet nervös för att gå på bio, trots att jag tycker om det.

Det är så förknippat med Helena.

Som jag skrivit tidigare så älskade hon film och serier. Hon gick ofta på bio, ibland tillsammans med mig.

Den sista film vi såg tillsammans var En oväntad vänskap. Den sista film Helena såg var Mammas pojkar.

De filmerna kommer det att dröja innan jag kan se dem igen.


Till sist några bilder från vår resa till Skottland hösten 2010.



Helena och jag i Edinburg

 

Emilia och Helena på Kentucky Fried chicken

 

Vid Loch Ness

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards