catchingup

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Eva Wedberg - 18 augusti 2013 10:52

   Igår var en bra dag.

En sån där dag jag kunde ha förut, i det gamla livet.

Jag kände mig full av energi. Jag städade hela huset. När det var klart gick jag på långpromenad med Monica och hundarna, 7-kilometersspåret i Harbro.

Väl hemma igen gjorde jag lasagne. I vanliga fall brukar vi äta lasagne titt som tätt men det är också en sak som liksom inte blivit av den här våren.

Efter middagen tog jag en tur till IKEA och handlade en del lådor, ljus, galgar med mera.

Nu ska här fixas!!!

Nyss ringde det på dörren och en granne kom och lämnade in Emilias busskort, VISA-kort och pengar som hon tappat på vägen.

Vilken himla tur, jag tror inte ens Emilia hade hunnit märka att det var borta.

Känns som posititva vindar den här helgen.

Jag vill ta vara på när jag känner på det sättet och samla kraft för andra, jobbigare dagar som jag vet kommer.

Så nu ska jag städa några köksskåp innan jag tar med Ronja till centrum för social träning. Det vill säga vi ska sätta oss vid bussarna och titta på folk.


Det blir många bilder på Max och Ronja i den här bloggen. Men vi har ju även Milo, vår gamla Golden samt katterna Nizze och Jackson. Alla utom Nizze har Helena kommit hem med. Här är en bild på henne med Milo och Jackson.


Och så här trött var Ronja efter promenaden igår så hon sov i den här konstiga ställningen. Det förvånar mig att hon inte fick nackspärr.

 


Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards