catchingup

Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Eva Wedberg - 29 augusti 2013 09:49

Nu känner jag tydligt att det nya livet tar alltmer tid.

Jag glömmer så klart inte Helena. Hon finns i mina tankar hela tiden. Jag tänker på saker hon gjort och sagt. Jag undrar vad hon skulle gjort nu om hon funnits kvar hos oss. Hade hon studerat? Jobbat på dagis? Jobbat i hemtjänsten?

När jag åker till kyrkogården, vilket händer flera gånger i veckan, så hoppas jag alltid att stenen inte ska finnas där för då skulle det här hemska inte ha hänt.

Jag skrev om hennes bil förra veckan. Annelie påminde mig om att Helena döpte bilen till PEO, efter reg skylten. Annelie pratade också om en annan bil en Kia som familjen tidigare ägde. Den bilen döpte Helena till Ann-Britt.

Det är Helena i ett nötskal och det är den Helena, som kunde döpa en bil till Ann-Britt, som jag saknar så väldigt mycket.


Samtidigt så pågår då som sagt det nya livet. Att jobba 75% gör att den fria tiden minskar betydligt mot tidigare.

Vi har numera även Ronja på heltid, jätteroligt men hon kräver både motion och stimulans.


Vi har firat Daniels och Tommys födelsedagar den här veckan. Det innebär att vi nu tagit oss igenom hela familjens födelsedagar utan att Helena finns här. Och vi har klarat det!!


Jag jobbar ju på Riksteatern, en teater som turnerar över hela Sverige. En sak som är rolig med att jobba där är att jag ganska ofta får besöka ställen som jag troligen inte skulle komma till annars.

Nu i helgen var jag utanför Emmaboda i Småland, i en liten by som heter Mundekulla.

Där har man byggt upp en fantastisk konferensanläggning på en gård som var rivningsklar för 20 år sedan.

Allt är ekologiskt och man satsar på solenergi och återanvändning. På anläggningen anordnas årligen bland annat musikfestivaler förutom alla konferensuthyrningar.


I Mundekulla hade jag nöjet att få hålla kassörskurs för ett antal kassörer från våra lokala föreningar.

Mycket trevligt och så roligt att få besöka gården.

Jag avslutar med några bilder därifrån.


 

Ta det lugnt

    

Ett gammalt stenbrott som blivit amfieteater

 

Kapellet, stomme av halm. Inte byggt för någon enskild religion.

 

Utedasset är numera bibliotek.


Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards