catchingup

Alla inlägg den 21 september 2013

Av Eva Wedberg - 21 september 2013 20:48

Återigen en otroligt vacker, härlig dag. Vi har  varit i skogen med svåger och svägerska och hundar i fléra timmar. Monica hade gjort fika och vi satt i solen i T-shirt och drack kaffe. Svårt att tro att det är oktober om nån vecka.

På vägen hem i bilen satte vi på radion. Just då spelades Spice girls låt Tell me what you want. Spice girls var Helenas första idoler och jag kan fortfarande se henne framför mig då hon som 6-åring dansade till just den låten.

Nu är alla trötta, hundarna ligger utslagna. Jag och Daniel tog oss en tur till IKEA efter maten. Jag trodde det skulle vara litet folk där. Lördagkväll och helgen innan lön. Men det går inte att åka till IKEA och tro det ska vara lugnt.


Igår var jag och Anita på Dramaten. vi såg "Other desert cities" med bland annat Marie Göranzon. Det var väldigt bra. Det handlade om en familj bestående av mamma, pappa och de två medelålders barnen. De hade samlats för att fira jul. Det började i lättsam stämning, ganska snart förstod man att det fanns något mörkt i det förflutna som fortfarande tärde på familjen.

Efter en stund framgick det funnits ytterligare en son i familjen och att han tagit sitt liv 28 år tidigare. 

Famlijemedlemmarna  anklagade fortfarande varandra för att inte ha funnits där när bordern/sonen behövt dem.

Jag hade inte läst något om handlingen innan och när det gick upp för mig vad det handlade om så blev jag först nervös om jag skulle klara av det. Jag hade dock inga problem med det, pjäsen var välspelad och snabb i replikerna så det var en bra teaterupplevelse. Däremot blev jag irriterad att man fortfarande hackade på varandra och anklagade varandra trots att det gått så lång tid.

Jag hoppas vi aldrig hamnar i det. Vi har hittills aldrig anklagat varandra för det som hänt oss. Och så ska det förbli!!



Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards