catchingup

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Eva Wedberg - 28 oktober 2013 21:19

Jag försäker förbereda mig på vad jag ska säga på torsdag.

Det är svårare än väntat att få ihop en bra presentation.

Jag har ju pratat och skrivit så otroligt mycket om Helena och att vi förlorade henne.

Jag har berättat om den hemska lördagen då det hände, vad vi gjorde. Allt praktiskt vi var tvungna att ta tag i. Begravning, bouppteckning.

Återgång till jobbet och allt som händer där. Och den eviga frågan VARFÖR???.


Jag har material så jag kan prata i en hel dag. Men hur får jag ner det till en presentation på max en halvtimme?


Jag tycker det är viktigt att jag får med att prata om personen Helena. Hur hon var, minnen jag har av henne, förklara vem det är jag saknar.


Men också hur vi hanterat sorgen. Man kan tycka att man bara rycks med, att dagarna kommer och går och man hanterar dem på nåt sätt.

Men så här i backspegeln kan jag se vissa mer eller mindre medvetna beslut som vi tog kring hur vi skulle jobba med vår sorg.

Att vara öppna med vad som hänt. Att ta emot den hjälp vi kunde få. 

Allt sånt påverkar det fortsatta livet.


Och hur får jag ihop det så det blir en någorlunda röd tråd. Vilket budskap vill jag få fram?


Men, men jag ska nog få ihop något.

Jag har kommit en bra bit. Och jag är ledig från onsdag denna vecka


Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards