catchingup

Alla inlägg den 9 november 2013

Av Eva Wedberg - 9 november 2013 12:24

Hej gumman!

Det var ett tag sedan jag skrev till dig så här på bloggen.

Jag hoppas du har det bra, var du än är.

Vi hankar oss fram. Det är så tomt utan dig. Jag saknar alla våra samtal, bilfärder, shoppingrundor, jag allt.

Men vi mår ändå OK. Jag jobbar faktiskt heltid igen. Trodde aldrig jag skulle orka det. Det går bra att jobba men mitt minne är långt ifrån vad det borde vara.

Jag förstår att det hänt och att du inte kommer tillbaka  men jag kommer nog aldrig att förstå eller acceptera varför det måste hända.

Daniel är färdig lokförare nu. Han tog sin examen häromdan. Jag är så stolt över att han har fixat det. Särskilt som det har varit ett jobbigt år för honom också.

Det konstiga är att när det händer nåt riktigt bra, då saknar jag dig ännu mer och blir mer ledsen. Du skulle så klart varit här och fått uppleva det. (Och bli litet sur för att nån annan var medelpunkt :-))

Emilia har skaffat en katt, Sam, som är ett riktigt charmtroll. Vi behövde ett nytt liv här att glädjas åt. En kattunge är så okomplicerad och sprider glad energi. Sam är helt orädd för hundarna, hon går obehindrat mellan benen på dem och sitter bredvid dem och äter. Om de blir närgångna slåss hon eller spottar.

Hon har jättestora tassar för det är nån liten missbildning som innebär att hon har extratår på varje tass.


Idol är i full gång. Jag är osäker om det är nån deltagare du skulle heja på litet extra. Det finns ingen som liknar Jay Smith med i år. Andreas Carlsson är inte med i juryn längre heller.


Idag ska jag och Ronja åka till Tullinge och få privat lektion. Ronja skäller ju fortfarande som en tok när hon möter en annan hund. så det ska vi försöka fixa till.

Jag är ordentligt nervös. Tänk om de säger att det inte är fel på hunden men på ägaren. Eller om det blir ren kaos, att jag tappar taget och Ronja springer iväg och jag ramlar omkull.

Har missat att jag skulle träna klicker. Det stod i info att man skulle klicka in hunden före. I min datavärld tolkade jag det som att jag skulle klicka upp dokumentet som var bifogat i mailet. Inte att det var klickerträning.Ska iallafall köpa en klicker på vägen så jag har. Jag vet att du hade flera stycken och att du övade det men jag hittar ingen just nu.

Ronja löper också och hon har fullt upp att försöka få av sig trosorna. Jag tänker på bilden du skickade till mig när hon hade slitit trosorna på sidan.


Vi börjar planera så smått för julen. Emilia har gjort önskelista redan, hon är som vanligt tidigt ute. Vi kommer att försöka fira en så bra jul som möjligt. Jag tror det är det bästa om vi gör det.

Men visst oroar jag mig både för helgerna och den årsdag som närmar sig. Jag är ändå säker på att vi kommer att klara det. vi har klarat så mycket det senaste året så det kommer också att ordna sig.


Nu måste jag göra mig iordning för att åka på kursen.  Håll tummarna för både mig och Ronja.

Jag skriver till dig igen.


Kram, kram, kram/mamma

 

Din bild på Ronja och Max när de hälsar på fåren på Hågelby

   

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards