catchingup

Alla inlägg den 1 december 2013

Av Eva Wedberg - 1 december 2013 19:38

Så har vi då gått in i december. Årets sista månad. Därmed har vi också upplevt alla månader januari-december då Helena inte finns med.

Om jag räknar rätt är det 6 veckor till 12 :e januari. I början räknade vi först när det hade gått timmar, sen halvt dygn, ett dygn, en vecka, en månad 50 dagar, ett kvartal och så vidare.

 Helt plötsligt, utan att jag märkt övergången börjar jag nu också räkna ner inför kommande dagar.


Det är första advent som alla vet. Jag har oroat mig för den här dagen. Men likt andra dagar jag oroat mig för under det här året så har det gått relativt bra när vi väl varit där. 

Jag trodde inte jag skulle pynta, men jag har pyntat. Jag trodde inte jag skulle klara att  titta i påsen med Helenas julsaker, jag tittade och jag har tagit fram flera av hennes ljusstakar och även hennes adventsstjärna. 


Helena älskade julen. Allt från första advent, lucia, pepparkaksbak och julklappar. Hon var den som pyntade mest här hemma och den som köpte flest julklappar. Nu får vi hitta en delvis ny form och  även nya traditioner för vårt julfirande. 

Under många år brukade jag och Helena  att träffa våra vänner Anna och Sara  ibland och ha tjejdag på stan. Det kunde hända när som helst på året men alltid lördag före 1:a advent. Den helgen är det nämligen Stockhom Horse Show.

Vi brukade shoppa, äta lunch, gå till stenaffären. Vi mammor ville gärna få med ett kulturellt inslag som museum också men intresset från tjejerna var ganska ljumt.  

Men hur som helst så avslutade vi  med Stockholm Horse Show på Globen. 

Julparaden i slutet av HorseShow var liksom startskottet på julen för oss.


Det var ett tag sen vi var på Horse Show. I år finns inte Helena med alls. Livet förändras och det gäller att hitta nya sätt och vägar för de förutsättningar man har just för tillfället.

Ha en fortsatt fin första advent!!


 

Ny ljusstake inhandlad

 

Helenas adventsstjärna, i år lyser den i vårt sovrum

 

Helenas skänk har blivit litet julfin






Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards