catchingup

Alla inlägg den 20 mars 2014

Av Eva Wedberg - 20 mars 2014 22:22

.... eller vad är det som betyder nånting?


Igår var jag på årsstämma i vår samfällighet.

Det var ungefär samma frågor som vanligt som var på tapeten:

Vattentrycket är dåligt i kranarna.

Bilarna kör för fort.

Man kastar fel saker i toaletten så det blir stopp i pumpstationen.

Det är dålig uppslutning på de gemensamma städdagarna

Och kvällens hetaste potatis: Snöröjningen förra vintern.

Ni kommer kanske ihåg att förra vintern hade vi snö från december till april här i Stockholm. Det fortsatte snöa och snövallarna blev allt högre.

Det fanns liksom ingenstans att göra av all snö som kom.

Igår på stämman höjdes flera röster att det inte blivit plogat i tid, nån hade halkat för det var halt, nån annan tyckte att sandbilen kommit i onödan.

Kort sagt fanns där på stämman ett flertal självutnämnda experter på snöröjning.

 

Det var en relativt  infekterad debatt, någon erbjöd sig ironiskt att köpa broddar till de andra.

Jag FÖRSTÅR inte att man orkar bry sig.

Vi lever i Sverige och det snöar ibland. Det går inte att ploga på alla ställen samtidigt. Vi måste vara beredda på att få pulsa i snön ibland och kanske halka omkull.

Själv gjorde jag en praktvurpa häromkvällen på torr asfalt så det går inte att undgå att man faller.


Men oavsett vad man klagar på så är det fenomenet att vi klagar på småsaker som stör mig.   Och att man inte har självdistans att inse det att det inte är något att lägga energi på.

Att man tar den typen av debatt på fullt allvar


Tänk om man kunde använda den energin och ilskan och göra något bra, att göra skillnad istället.



......eller pussa en doberman



 

 

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards