catchingup

Alla inlägg den 11 april 2014

Av Eva Wedberg - 11 april 2014 07:43

Nu är Helenas deklaration inskickad. Hennes sista. Det blev inte så många deklarationer för Helena. Hon jobbade 21/2 år efter gymnasiet.
Och nu är sista inkomsten deklarerad. Lönen som kom 27 januari förra året som hon aldrig fick. Hon var orolig att det skulle bli ont om pengar i januari. Så kom en ganska bra slutlön. Jag minns att jag tänkte för en tusendels sekund att nu löser det sig när lönen var så bra.
I samband med årsskiftet har det kommit en del kontoutdrag från bank, inkomstuppgift och så vidare. Jag sparar allt som kommer. Tänker att nu är det kanske sista posten som kommer till Helena över huvud taget. Det mesta är numera adresserat till dödsboet.
Sen kommer ibland kataloger till henne fortfarande som är ställt till henne personligen. Jag bryr mig inte om att meddela avsändaren hur det är. Tänker att det upphör av sig självt.
Och i huvudet rangordnar jag posten. Reklam som kommer till henne personligen är "finare" än myndighetsbrev till dödsboet. Högst i rang står post ställd till henne personligen. Som kontrolluppgifter från Botkyrka kommun.

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards