catchingup

Alla inlägg den 27 april 2014

Av Eva Wedberg - 27 april 2014 22:33

Ännu en vecka, jag är litet osäker på veckonumret och chansar litet.

Jag brukar tycka att den här årstiden är den bästa på hela året.

Dagarna blir allt längre, det blir allt varmare.

Alla långhelger påsk, Valborg, nationaldagen avlöser varandra.

Och hela sommarens semester finns inom räckhåll.

Förra året minns jag inte att jag överhuvudtaget reflekterade över värme och ljus på våren.

Jag jobbade kvartstid. Eller rättare sagt, jag tillbringade ett par timmar på jobbet varje dag. Men nån nytta tror jag inte jag gjorde.

Nu jobbar jag åter heltid och jag njuter av att dagarna blir längre.


Den här veckan har jag shoppat en hel del. Gått runt i affärer, kollat in.

Känns så skönt att njuta av såna banala saker.

Nu i helgen har jag varit på en trevlig jobbresa till Lycksele.

Vi åkte nattåg till meå i fredags, körde till Lycksele, dletog i möten, höll kurs, körde tillbaka till Umeå och tog nattåget hem.

Minst sagt intensivt men också väldigt roligt. Jag tycker det är så roligt att åka ut och träffa dem som jobbar ideellt inom Riksteatern.


Jag var en tur till kyrkogården i eftermiddags.

Det börjar bli så fint nu när det börjar granska.

Ibland när jag kommer dit kan jag inte låta bli att tänka på alla år vi har framför oss att göra den turen.

Svänga in med bilen, gå till platsen, plantera blommor och tända ljus.


När jag satte på radion på vägen därifrån spelades precis Jill Johnsson Kärleken är

"En ängel flög förbi

mot himmelen så fri

men hon lämnade sitt leende på vår jord.

Som en vind som värmer oss

som en himmels stjärnebloss

så vi kan betrakta livets skeende med en tro

Kärleken är"


Ibland känns det som man får en hälsning.


Myrorna har det brått så här års.

 

Helenas fjärilar

 

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards