catchingup

Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Eva Wedberg - 21 maj 2014 21:30


.....svarade jag när vi fick inbjudan till middag för ett tag sedan.

Med det menade jag att jag, Tommy, Daniel och Emilia kommer.

Vi fyra i familjen alltså

Återigen hamnade jag i ett litet dilemma.

Visst alla förstår vilka jag menar när jag säger att vi kommer hela familjen.

Men jag blir litet kluven. Nån liten röst i mig sade att jag borde lägga till

”Fast inte Helena förstås, hon finns ju inte längre hos oss som du vet”

Nu gjorde jag inte det. Men samtidigt kändes det som att jag svek Helena på nåt sätt när jag uteslöt henne utan kommentarer.

Skulle jag ha skrivit att jag, Tommy, Daniel och Emilia kommer; alltså namnen istället för att jag skrivit hela familjen?

Men det blir ju också fånigt, för det är ju vi fyra som finns tillsammans här nu.

Även om vi alltid kommer att vara fem i familjen, på samma sätt som jag alltid kommer att vara mamma till tre barn.

 

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards