catchingup

Alla inlägg den 23 juni 2014

Av Eva Wedberg - 23 juni 2014 12:25

Så har vi då firat midsommar för denna gång.
Sommarsolståndet har passerat och nu blir dagarna kortare. :-).
Det blev en trevlig midsommarafton precis som jag hoppades. Vi fick dock hoppa över 5-kampen. Ingen kände sig manad att gå ut och tävla i kylan.
Viktigast i helgen var dock att Emilia äntligen fick åka iväg på språkresan till England. Den bokades i oktober och igår bar det iväg. Förväntansfullt och nervöst för oss alla tror jag.
Jag hoppas och tror att det blir en toppenresa.
Jag räknade ut att det är 527 dagar sen Helena lämnade oss.
527 dagar utan henne, 527 nätter utanhenne.
527 dagar av längtan.
Om ni har barn i tonåren har ni säkert sett filmerna om Shreck. Träsktrollet som mot alla odds får prinsessans hjärta och de lever lyckliga i alla dagar.
I en av filmerna är det en ond trollkarl som tvingar Schreck att ta bort en dag i sitt liv. Den onde ser till att det blir dagen Schreck föddes. Som en följd av det finns ju inte Schreck överhuvudtaget.
En banal historia kan tyckas men den visar att alla dagar är beroende av varandra.
Fick jag välja en dag att ta bort skulle det tveklöst bli 12 januari 2013.
Men jag har ju ingen aning om hur den 13, 14 och så vidare blivit.
Nånstans tar man det för självklart i tanken att om hon bara klarat den 12 så hade det löst sig och faran vara över.
Det kan jag inte veta naturligtvis.
Men statistiskt sett är chansen 90 procent att hon klarat sig.

Bilder i tur och ordning
Oanvända 5-kampsprylar.
Midsommarbukett.
Någon har suttit och skrivit.

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards