catchingup

Alla inlägg under juli 2014

Av Eva Wedberg - 2 juli 2014 10:45

Jag har varit bortrest några dar. Befunnit mig i behaglig radioskugga sen i lördags.
Inget internet, Facebook, TV, radio.
Stundtals telefon och sms (inga mms).
Om ni inte gjort det på ett tag så prova att vara utan några dar.
Opraktiskt, visst. Vi lever i en tid när vi läser tidning, kollar vädret, bokar biljetter och så vidare genom nätet och vi är vana att alltid bli nådda och att nå andra.
Men det är också så vilsamt att koppla bort så gott som allt, inte ens fundera på att trycka på telefonen hela tiden för det händer inget ändå.
Svårt också, även jag är inne i det.
Det blir så tydligt vilken stress vi lever i när vi ständigt är uppdaterade och online.
Nu är jag på väg hem och ska jobba ett tag innan "riktiga" semestern.
Förra veckan gav jag mig själv en sommarpresent. Jag gick en skrivarkurs. Bara för mitt höga nöje. Vi var 8 personer i varierande åldrar och yrken som hade kurs på eftermiddagarna. Vi skrev massor, läste upp för varann och skrev igen . Det var så väldigt roligt att bara skriva det som poppade upp i huvudet. Och att de andra skrattade för att jag skrev roligt.
Jag tycker jättemycket om att blogga och det är en viktig del i mitt liv.
Men det var också befriande att befinna sig i ett sammanhang där ingen annan visste om min sorg och jag kunde koncentrera mig på "det andra livet"

[Bild]

[Bild]

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards