catchingup

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Eva Wedberg - 6 juni 2013 22:45

Det har varit en solig och vacker nationaldag här i Tumba.

Vi har inte firat på nåt sätskilt sätt.

Emilia var på Grönan, har tappat räkningen hur många gånger hon varit där i år och nyttjat sitt guldkort.

Jag och Tommy åkte till kyrkogården med en flagga som vi satte på graven.

Helena var inte mycket för att fira nationaldagen. Jag kan inte påminna mig att hon nånsin firade den på nåt särksilt sätt.

Jag tycker i och för sig att det är trevligt att 6:e juni numera är helgdag. Tidigare år har jag varit på både Stockholms stadium och Tornerspel på den här dagen. Men i år var lusten att fira inte särskilt stor.


Men det går inte att låta bli att njuta av det fina vädret och framför allt de ljusa, ljumma kvällarna.


Jag skriver ibland om suicid och behovet jag har att engagera mig i denna fråga.

Som ett sätt att hedra Helena och för att hennes död inte ska vara förgäves.

Självklart får det engagemang jag tänker mig inte gå ut över de som fortfarande finns kvar här.

Men jag tänker som så att jag alltid tillringat mycket tid med och för Helena. Vi har tittat på TV, ätit, åkt bil, gått med hundarna, rest tillsammans.

I genomsnitt har säkert ett par timmar per dag varit vikta för henne. Jag tycker det är rimligt att jag i det liv som nu är lägger motsvarande tid på frågor som rör suicid och förebyggande av det.

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards