catchingup

Alla inlägg den 27 juni 2013

Av Eva Wedberg - 27 juni 2013 19:36

Jag skrev ju igår om Helena och Stockholm Live. Det visade sig att flera av hennes vänner också hade minnen av Helena och det programmet.

Det finns ett framträdande med Jakob Ökvist kring att snatta skumbananer som är outstanding och som Helena älskade. Hon drog ofta hela monologen för oss i omgivningen. Hon var överhuvudtaget duktig på att lära sig texter utantill.

Hon och jag köpte ofta skumbananer till varandra, trots att vi inte gillar det. Bara för att få säga "Släpp skumbananen, släpp skumbananen"

Jag måste bara dela klippet här. För er som inte träffat Helena. Detta ÄR hon. Hennes humor, hennes gester.


Sen är jag ledsen över en mailkonversation med en kollega.

Det kom till min kännedom att ett avtal tecknats med en konsultfirma om att utöka ett pågående projekt. Detta projekt har av olika anledningar dragit ut på tiden.

Jag mailade till några kollegor och  hade synpunkter. Kort sagt vill jag se leverans innan vi köper mer.

Det är egentligen ointressant vad det handlade om.

Det som gjorde mig ledsen var att min kollega i sitt svar blandade in min sjukskrivning som argument för att allt inte fungerat som det ska.


Nedanstående är ett utdrag ur mailet. Jag har ändrat för att det inte ska kunnat spåras vad det var för projekt eller leverantör. Men det som står om mig är ordagrant.


"Den största anledningen till att hanteringen inte lösts (förrän nu) är att du varit sjukskriven Eva – då delar av ditt arbete föll på mig delegerade jag ut delar av projektet, vilket har fördröjt processen. "


Jag vill verkligen inte ha någon särbehandling på jobbet. Jag är glad och fungerar bäst när folk omkring mig pratar med mig och behandlar mig på samma sätt som innan jag förlorade Helena.


Men att på detta sätt blanda in min sjukskrivning  gör mig ledsen och påhoppad.

Man är sjukskriven av en anledning. I mitt fall var det min förlust. Men oavsett om man är förkyld, har ont i ryggen, har ångest eller gått in i väggen eller annat så måste man ha möjlighet att vara det.


Det är klart att det ställer till vissa problem för arbetsgivaren och kollegor när folk är sjukskrivna.

Om det inte märks att man är borta så är det nog dags att söka nytt jobb.


Jag har jobbat på samma ställe sedan 1  juni 2008. Min första sjukdag var måndag 14 januari 2013.



Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards