catchingup

Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Eva Wedberg - 5 juni 2013 22:24

De har bildats ett nätverk/organisation som heter Suicide Rescue.

Initiativtagare är bland andra Ludmilla Rosengren. Hon är läkare och psykoterapeut. För fem år sedan förlorade hon sin dotter Linnea genom suicid. Ludmilla engagerar sig starkt för att förebygga suicid och att minska tabu kring ämnet.

Gå gärna in på hennes blogg www.ludmilla.se


En annan initiativtagare är Alfred Skogberg  som är författare och vars bok "När någon tar sitt liv" har nämnts här i bloggen tidigare.


Suicide rescue blev officiell igår. Tanken är att det så småningom är ett landsomfattande nätverk som jobbar med olika frågor kring suicid och att förebygga det.

Organisationen behöver många volontärer. Jag gick snabbt in och anmälde mig via formulär på hemsidan eftersom  det känns som att den här typen av organisation är precis vad jag önskat att det skulle finnas.

När jag skickat mig min intresseanmälan insåg jag att det framgår väldigt litet på hemsidan HUR volontärarbetet ska bedrivas och hur man får del av hur arbetet utvecklas.



Så nu har jag även skickat ett mail och ställt frågor kring det praktiska arbetet.

Organisationen är som sagt helt nybildad och kanske inte helt klar.  Men ett utmärkt initiativ är det oavsett.

Gå gärna in på hemsidan och bedöm själva:


www.suiciderescue.se

Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards