catchingup

Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Eva Wedberg - 22 juni 2013 16:22

Så var då midsommar avklarad.

Det blev en dag och kväll ungefär som vi tänkt och planerat.

Större delen av släkten på Tommys sida träffades hemma hos oss.

Vi åt sill, grillat och tårta. Och vi hade 5-kamp som kusin Jimmy vann förtjänstfullt.

Det var en fantastisk sommarkväll och vi satt ute till 23 då myggen jagade in oss.

Naturligtvis fanns Helena med. I våra tankar, i det vi gjorde och genom Ronja och Max.

Hon var med oss men var oändligt saknad på samma gång.

Jag tog Ronja med mig till kyrkogården på dagen. Vi satt vid stenen och jag drack kaffe och åt jordgubbar. Jag hade också med mig några droppar Absint till Helena.

Jag vet att hon hade stormtrivts med alla som kom på kvällen.

Och hon hade vägrat vara med på 5-kampen. Hon ville gärna ha lekar och aktiviteter men inte delta själv.


 

Ett litet glas, jordgubbar och en stång längst ner till höger.

 

Jimmy, Daniel, Pedro, Lisa, Amanda

 

Svåger Sören grillar

 

Kusin Jennie och svägerska Monica

 

Daniel, Lisa och Pedro

 

Jennie inleder femkampen

 

 

Amanda försöker kasta förbi alla hundar

 

David, Alex, Terese och Pedro

 

Finalisterna Monica och Jimmy ser vem som kan äta skorpa snabbast





Presentation


Jag heter Eva Wedberg. Jag är en vanlig 3-barnsmamma.
Den 12 jan 2013 rämnade världen då vår älskade dotter Helena tog sitt liv, 21 år ung. Bloggen handlar om hur vi hanterar saknaden efter henne.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards